جوانی و شادابی پوست با عصاره میوه ها

۲۶ مرداد

جوانی و شادابی پوست با عصاره میوه ها

آلفاهیدروکسی اسیدها یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین ترکیبات موجود در محصولات مراقبت از پوست هستند. وجود آلفاهیدروکسی اسیدها در محصولات زیبایی، نرم کنندگی و شفاف کنندگی آن ها را افزایش می دهد. آلفاهیدروکسی اسیدها از خوراکی هایی تهیه می شوند که از این اسیدها غنی هستند. به عنوان مثال گلیکولیک اسید از نیشکر، سیتریک اسید از مرکبات، لاکتیک اسید از شیر ترش و مالیک اسید از سیب استخراج می شود.

اثرات آلفاهیدروکسی اسیدها

این اسیدها اغلب به عنوان لایه بردار استفاده می شوند. آلفاهیدروکسی اسیدها اتصال بین سلول ها و اپیدرم را می شکنند و به این ترتیب، سلول های مرده جدا می شوند و سلول های تازه رشد می کنند. علاوه بر لایه برداری، آلفاهیدروکسی اسیدها باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین نیز می شوند. آلفاهیدروکسی اسیدها باعث پاکسازی و بهبود چین و چروک های پوست، خشکی پوست، لکه های خورشیدی و زبری پوست می شوند. البته این به شرطی است که چند ماه به طور منظم از کرم آلفاهیدروکسی اسید استفاده شود. آلفاهیدروکسی اسیدها برای لایه برداری پوست، تحریک گردش خون، کاهش چروکیدگی ها، درمان لکه ها و درمان آکنه و جوش های سرسیاه به کار می روند.

یک کرم آلفاهیدروکسی اسید مناسب انتخاب کنید

از آنجایی که آلفاهیدروکسی اسیدها ممکن است باعث تحریک و التهاب پوست شوند، سازمان FDA محدودیت های خاصی برای محصولات حاوی آلفاهیدروکسی اسید در نظر گرفته است. غلظت آلفاهیدروکسی اسیدها در محصولات مراقبت از پوست، باید از ۱۰ درصد کمتر باشد. pH این محصولات باید در حد ۳.۵ باشد و بهتر است همراه آن ها، از ضدآفتاب مناسب استفاده شود.

افزودن دیدگاه جدید
دسته‌بندی‌های بلاگ
برچسب‌های بلاگ